15/7-08


Välkommen till världen Theo!!

Äntligen har vår lilla ängel kommit till oss
Theo Föddes den 9/7 - 08 Kl 02.15
Han vägde 3945 gram och var 52 cm lång

Har inte skrivit på ett tag, men det har helt enkelt inte funnits någon tid eller ork att göra det
Men nu sover det till buset hos pappa Niklas som en stock efter att ha fått i sig lite mat.

Jag hade iaf rätt sist jag skrev den 8:e att något var på gång
Efter att ha haft värkar sen 04.00 den morgonen åkte vi tillslut upp till förlossningen för att kolla läget
Klockan 16.00 var jag då öppen 2-3 cm så vi fick order om att gå ut och gå, vilket vi gjorde.
Vi tog en promenad på 2 timmar och passade också på att få i oss lite mat.
Väl tillbaka på sjukhuset, klockan var runt 18.00 har värkarna börjat att göra ondare så de kopplar på en CTG-kurva.
Då kostaterades det att jag var öppen 5 cm *Jippi* nu börjar det händra grejer tänkte jag. men ack så fel man kan ha
Runt 19.00 tiden får jag lägga mig i ett bad, vilket jag tyckte fungerade ett litet tag, men sen kändes det som om värmen ifrån vattnet och smärtan ifrån värkarna gjorde det hela ännu värre.
Därefter fick vi komma till vårt förlossningsrum och jag får andas lustgas ( Blev min bästa vän genom värkarna)
Tiden bara går och går och tillslut så kommer det in en ny barnmorska och byter av hon jag hade innan.
klockan var då 22.00 och jag hade fortfarande inte öppnat mig mer än 5 cm *suck* så de tog hål på fosterhinnorna för att sätta igång värkarbetet mer, nog kändes värkarna mer men inget mer hände, jag ville fortfarnade inte öppna mig mer.
Tillslut var jag så trött att jag frågade om jag kunde få ryggbedövning vilket gick jättebra, så narkosläkaren kom och satte in den runt 23.45 och det kändes jätteskönt.
Därefter öppnade jag mig 4 cm till på en timme ungefär.
så var det bara en ynka centimenter kvar och den tog lite tid, för det lilla livet därinne låg lite fel med ansiktet eller något sådant.
Tillslut när krystvärkarna börjat, då var klockan 01.15 så ville inte riktigt lilla Theo komma ut.
Han åkte nämligen in hela tiden, och sådär fick jag hålla på ett bra tag tills en till barnmorska kom in och hängde sig på magen för att hjälpa honom ut *Gud i himmel så ont det gjorde* men sen klockan 02.15 hörde vi skriket =) mamma grät och pappa grät.
Fort upp på mammas bröst och började leta efter tutten
Han var så himla fin vår lille kille
Därefter blev jag sydd i en dryg timme, vi fick lite god frukost och jag fick ta mig en härlig dusch.
Vid 5 tiden blev vi flyttade till BB avdelningen där vi stannade till den 12:e sen fick vi åka hem.

Så trots en lång, smärtsam och utdragen förlossning mår vi alla bra


Och här är vår lilla guldklimp






Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0