4/7-08

Gud vilken värme *pust*
Jaha..idag har vi varit uppe på förlossningen eftersom jag fick en tid för att kolla upp så att jag inte hade havandeskapsförgiftning.
Mamma skjutsade dit mig och följde med
Blodtrycket var jättebra och jag läckte ingen äggvita i urinen och hade inte heller någon urinvägsinfektion
Efter det var klart fick vi sitta i ett litet rum i drygt en halvtimme med någon form av "registreringsapparat" som registrerade Pysens hjärtljud och även livmoderns sammandragningar
Allt såg jättebra ut
Men vi fick ändå träffa en läkare efteråt som gjorde ett ultraljud
Och allt såg jättebra ut, kändes skönt att se och höra Pysen igen
Nu längtar vi som bara den
Så för att sammanfatta alltsammans var allt som det skulle
Det hon tippade på varför jag mådde som jag gjorde var just den här värmen, så hon rekommenderade att vila mycket och dricka mycket vatten och röra på mig i den mån jag orkar

Det är också mycket möjligt att slemproppen kan ha släppt men jag är inte helt hundra
Upptäckte det i morse när jag gick på toa, det var ju inte mycket men jag vet ju inte heller "hur stor" den där proppen är eller hur mycket det kommer
Så jag förklarade för barnmorskan om det och det kan mycket väl vara den som har släppt
Det känns ju ialla fall bra att den lilla krabaten kommer inom 2 veckor =)
Men som sagt Pysen kommer när den kommer
Under tiden är det väl bara och ta det lugnt


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0