Utbildning..

I Stockholm har jag varit idag...upp tidigt imorse, kl 06.00. Lämna Theo på dagis, cykla ner till stationen, sitta på tåger i över en timme (guud så långtråkigt , dessutom blir ja så åksjuk) sen på kurs och inte vilken kurs som helst utan en syntestkurs, för att ja ska kunna göra syntest på våra elever som ska ta körkort. Det började kl 10.00 och slutade 14.45 jaha över en timme innan tåget gick hem. Så va gjorde jag då? Joo tog en sväng till Åhlens och suktade i MAC-disken. Guud vill ju ha allt så mycket snygga skuggor. Tyvärr hade jag inte råd med något denna månad vilket är så typiskt eeftersom man är ju så sällan i Sthlm. F*n att vi inte har en MAC-disk här i stan.

Sen var det bara att bege sig till Centralen och sätta sig på tåget hem. När jag satt där i min ensamhet hittade jag ett reklamblad om Toalettpapper och inte vilket toaleettpappper som helst utan Edets toapapper. 10:- rabattkupong och en massa olika fakta om just toalettpapper. Så jag tänkte dela med mig av min tågreseläsning till er:

* I genomsnitt förbrukar en person 72cm papper per toabesök

*Tack varre mindre hylsor och mer papper på varje rulle får vi plats med 40% mer papper per lastbil än tidigare.

*Toalettpapper började att användas i Kina redan på 500-talet

*Genom att elda med vårt eget papperspill har vi minskat utsläppen av fossilt koldioxid med 80%

* Innan toapappret nådde Europa torkade sig folt bland annat med: Ull, Snören, Hampa, Bark, Löv, Gräs, Hö, Stenar, Sand, Mossa, Vatten, Snö, Ormbunkar, Fruktskal, Snäckor och Majsklvar.

* 70% av svenskarna viker ihop pappret när de torkar sig - resten skrynklar ihop det.

* För varje träd man använder planteras 3 nya.

* Varje svensk använder i genomsnitt 15kg toapapper om ået.

Jaa! det var det roliga jag hade på tåget...hmm..tänk va man använde förr i tiden.....=S


Kommentarer
Sara

Hahaha, man tager vad man haver. ;)



Är du inget alls på Make Up Store och jobbar längre?

2009-10-31 13:13:13
URL: http://starattraction.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0