Svar på fråga



Svar:
Jag använder alltid en Primer när jag jobbar med lösa pigment, och med det menar jag att jag lägger en tunn tunn bas av något "kladdigt" över hela ögonlocket.
Ibland använder jag en färgad eller ofärgad ögonpenna som har en lite krämigare konsistens ( när jag använder dessa lägger jag den över hela ögonlocket upp till globlinjen och tonar ut för att undvika skarpa kanter) eller så använder jag mig utav Make Up Stores High Tech Ligher i en neutral färg som jag då lägger över hela locket ända upp till brynet. När jag sedan applicerar ögonskuggan så "målar" jag inte med penseln utan jag trycker in pigmenten. På så sätt får man skuggan mer intensiv och dessutom fäster skuggan bättre och sitter hela dagen/kvällen.
Du behöver inte ha någon speciell pensel, utan testa istället något utav dessa tips och jag vill jättegärna veta om du tycker att det fungerar bättre.

För att visa skillnaden la jag Hich Tech Lighter under Eyedust Fantasy



Kommentarer
Elin

då ska jag ta å köpa bla en primer till veckan..

å tack så mycket för svaret, de uppskattas verkligen :)

2010-02-21 20:36:25
Elin

hejhej!

nu ar jag införskaffat mig en High Tech Lighter i färgen Platina. jag använder sällan smink och då jag gör det har jag inte haft riktigt tid att expreintera med något nytt med risk för att börja om från början.. men nu har jag provat den!

och det blev riktigt bra! färgen kom fram på ett helt annat sätt och den fäste verkligen bra! måste dock träna lite på att få fina snygga kanter som inte är så skarpa.. öva öva öva ;)

så tack så mycket för tipset, det var välbehövligt!

2010-03-07 20:44:37

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0